Фініш великого трирічного марафону

Ось і завершилися онлайн-трансляції курсу фізики, які проводив наш ліцейський першопроходець в справі освоєння інноваційних методів навчання Павло Андрійович Віктор. Напередодні відбувся останній онлайн-урок. Тепер повний поглиблений курс фізики для спеціалізованих фізико-математичних шкіл нараховує 473 уроки, систематизовані лекції розсортовані по розділах на каналі «РЛ Фізика». Курс охоплює всі теми поглибленої програми з 9 по 11 клас, від «Механіки» до «Фізики ядра». Це 3 роки напруженої роботи Павла Андрійовича, 3 роки щоденних онлайн-транляцій, без монтажу, в прямому ефірі.

      Ці систематизовані трансляції стали єдиним на просторах інтернету найбільш повним курсом фізики, який, звичайно, дає підстави пишатися не тільки самому Павлу Андрійовичу, а й усьому Рішельєвському ліцею. За ці 3 роки кількість переглядів онлайн-уроків нараховує більше 2 мільйонів, а число підписувачів каналу - більше 20 тисяч! Слава про легендарні трансляції уроків фізики поширилася не тільки по самим передовим навчальним закладам України, а й дійшла до Міністерства освіти і науки. У статті на міністерському сайті, присвяченій візиту міністра Лілії Гриневич в Рішельєвський ліцей, де вона ознайомилася з напрацюваннями в області розвитку дистанційного навчання, окремо сказано про онлайн-уроки Павла Віктора і наведено посилання на трансляції.

Саме успіх трансляцій уроків фізики надихнув адміністрацію ліцею зайнятися розробкою курсів дистанційного навчання. І сьогодні Рішельєвський ліцей спеціальним указом Міністерства освіти і науки України став експериментальним майданчиком Всеукраїнського рівня по «Розробці і впровадженню педагогічних технологій дистанційного навчання на базі освітнього центру з використанням сучасних електронних засобів комунікації».

 

Вдячні глядачі з різних куточків планети пишуть Павлу Андрійовичу листи, в яких говорять, що його онлайн-курс буквально перевернув їхні життя, відкрив нові перспективи для зростання і розвитку. Наприклад, школяр Ілля Усачов визнається, що прослухавши курс Павла Віктора, став найкращим учнем всієї області, ось цитата з його листа:

«Здравстуйте, дорогий і вельмишановний Павло Андрійович! Сьогодні для мене більше, ніж просто звичайний травневий день, сьогодні закінчився один з важливих і серйозних моїх життєвих етапів, а саме заняття з Вами. Я почав дивитися Ваш канал в кінці травня минулого року, тому що не зміг зрозуміти по книжці Джанкола, як вирішувати завдання, ну і так славно почав, що все літо по 10 годин на день сидів і дивився Ваші уроки, при цьому роблячи всі конспекти і вирішуючи всі домашні завдання. Я Вам багато чим зобов'язаний, мене дуже хвалив професор нафтогазового університету, куди я збираюся вступати. А ліцеїсти нашого обласного центру рівняються на мене, хоча я звичайний хлопець з забутого богом краю землі, де рівень освіти з фізики вкрай низький. Особисто я вважаю, що Ви внесли величезний вклад в науку, адже кожна людина може зрозуміти тепер завдяки Вам якісь речі, які просто неможливо було б зрозуміти по книгам. Простіше, зрозуміліше і доступніше зробити це, в порівнянні з тим, що зробили Ви, було б просто нереально. Якби вся молодь переглянула всі Ваші уроки, то наука на пострадянському просторі піднялася б на величезну планку. Та й взагалі Ви показали мені і всім, хто бачив Ваші уроки, освіту майбутнього! Я б хотів Вам висловити величезну подяку за Вашу непосильну працю, за Вашу приємну харизму, яка супроводжувала мене протягом усього попереднього року. Я бажаю Вам удачі у всьому, хороших учнів і професійних досягнень! І пам'ятайте, що у Вас є щирий друг, Ілля Усачов »

Павло Андрійович зізнається, що за ці роки найнадійнішою опорою щоденних трансляцій був його фізичний клас. Хлопці дуже люблять і цінують свого класного керівника, а тому атмосфера в класі завжди довірлива і доброзичлива. «Це надійний тил, - каже Павло Андрійович, - я пробував начитувати лекції в порожньому кабінеті, без своїх учнів, це було під час карантину, і це було нестерпно - працювати в порожнечу. Я ніби йшов по найтоншому льоду і боявся оступитися. А коли в кабінеті перед тобою - десятки палаючих пильних очей, які вчасно можуть виправити якийсь недолік, помилку в розрахунках або задати правильне питання, то працюється легко, натхненно і дуже продуктивно. Так що я дуже вдячний своїм хлопцям за таку надійну підтримку, багато в чому курс відбувся саме завдяки їм! »

 

Дуже важливо відчувати зворотний зв'язок і з інтернет-аудиторією, визнається Павло Віктор. «Адже іноді діти в коментарях залишають такі питання, над якими потрібно добре подумати, перш, ніж дати відповідь. Це надихає мене, тому що цікаві осмислені запитання дають поживу для роздумів» Георгій Тебелев якраз один з таких найбільш активних інтернет-учнів, в своєму листі Павлу Андрійовичу він пише:

«У моїй школі курс фізики давали для галочки, я почав шукати альтернативу. Мене вразила та педантичність і любов до своєї справи, які ви вкладали в свої уроки. Кілька місяців пішло на вивчення і конспектування уроків 9-10 класів. В 11-му класі я дивився уроки протягом всього року в день виходу трансляції. За допомогою Ваших уроків мені вдалося долучитися до олімпіадного руху: я став призером олімпіади "Зірка" і "Фізтех", яка дає пільги під час вступу до столичних вишів. З Вашою допомогою я надбав систематизовані знання і базову фізичну картину світу. Бажаю Вам подальших успіхів, і вірю, що Ви прославитесь зі своїм проектом, тому що нічого подібного за цілий рік я не зустрів. Дуже сумно розлучатися, з Вами було дуже цікаво. Дякую!"

Учитель каже, що озираючись на пройдений шлях останніх трьох років, дивується - як вдалося осилити такий грандіозний труд? Адже підготовка до лекцій, щоденні трансляції, обробка коментарів і відповіді на питання глядачам забирали багато часу і сил. Закінчивши курс, провівши останню трансляцію, Павло Андрійович каже, що відчув спочатку величезне полегшення, буквально літав. Але вже наступного дня легкість і окриленість змінилися відчуттям спустошеності. «Так буває після великого і тривалого байдарочного походу, коли повертаючись, хочеться швидше дістатися до теплого і затишного будинку. Але тільки переуступаєш рідний поріг, і вже починаєш сумувати за природою, за туристичним драйвом, екстримом, пригодами. У чотирьох стінах стає душно, тісно, нудно, і ти починаєш планувати наступну велику подорож»

 

Яким буде наступний великий проект Павла Андрійовича здогадатися неважко, цієї весни він випускає свій фізичний клас, і набирає новий. Класне керівництво і шефство над ліцеїстами-першокурсниками - непосидючими, активними чомучками - ось нове велике діло, якому Павло Андрійович присвятить всі свої сили. Завоювати прихильність хлопців йому буде зовсім нескладно, адже Павло Андрійович - людина доброї душі, неординарного інтелекту і самого широкого кола захоплень від екстремальних подорожей і велопоходів до театральних експромтів і ліричних пісень під гітару.

 

А поки що починається підготовка до активного відпочинку - літньої природничо-математичної школи, велосипедної і екологічної експедицій Рішельєвського ліцею, традиційного велопробігу на честь дня народження ліцею. Нові пригоди чекають, розслаблятися ніколи!

Автор - Ольга Добриніна.