16 листопада світова спільнота відзначає Міжнародний день толерантності

📢16 листопада світова спільнота відзначає Міжнародний день толерантності проголошений статтею 6 Декларації принципів толерантності, для того, щоб піднести громадську свідомість, звернути увагу на небезпеку, приховану в нетерпимості, протидіяти її проявам, сприяти формуванню психології толерантності та вихованню в її дусі.
💬 Вміння терпимо та з розумінням ставитись до оточуючих, це невід'ємна складова сучасного життя та умова співіснування різних людей в одному суспільстві. Адже кожен із нас унікальний. А для того, щоб досягти успіху у власному житті, не витрачати сил на конфлікти, «побутові війни», кожному доцільно сформувати у собі толерантність як рису характеру.
💡 Для цього необхідно:
1.Бути готовими до того, що всі люди різні – не кращі й гірші, а просто різні.
2.Навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається.
3.Цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими.
4.Зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.
✔️Отже, якість будь-якого суспільства залежить від здатності людей співіснувати одне з одним, від того, чи сприймають вони одне одного, чи поважають і підтримують, чи навчаються одне від одного, чи об'єднують свої зусилля в ім'я загального добра, для постійного поліпшення свого матеріального й духовного життя. В умовах соціального розмаїття дуже важливо встановити культуру миру, що неможливо без дієвого виховання, заснованого на принципах толерантності.
Саме тому, це свято покликане шанувати рівність всіх людей, не залежно від походження, кольору шкіри, етносу, національності, релігійних вподобань, гендерної ідентичності чи світогляду.
⚠️ До вашої уваги
Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти пропонує:

❗️❕ ДОСТУП ДО ВСІЄЇ ПАПКИ:
16 ЛИСТОПАДА – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ
https://drive.google.com/drive/folders/1ippnhB3KHhxDqEZnOeMeZlWl1nIULURv?usp=share_link

З 25.10 до 10.11 проходитиме всеукраїнська компанія 16 днів проти насильства

Якщо потрібна допомога!!!

Сьогодні всі учасники освітнього процесу більш, ніж будь-коли раніше, потребують психологічної підтримки і допомоги.

Міністерство освіти та науки України рекомендує довести до відома учасників освітнього процесу.

Корисні посилання щодо допомоги та підтримки в складних життєвих обставинах, ситуаціях насильства, торгівлі людьми.

1. Національна «гаряча лінія» для дітей та молоді: 0 800 500 225 або 116

111 (безкоштовно зі стаціонарного та мобільного телефонів, анонімно),

Messenger @childhotline.ukraine, Instagram @childhotline_ua, Telegram @CHL116111.

2. Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: 0 800 500 335 або 116 123 з мобільних або стаціонарних телефонів цілодобово (безкоштовно, анонімно, конфіденційно).

3. Поліція: 102.

4. Центр надання безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.

5. Анонімний онлайн-щоденник «Тільки нікому не кажи» дає можливість написати листа тому, з ким складно поділитися своїми переживаннями в реальному житті про булінг у школі, нерозділене кохання чи непорозуміння з батьками(https://secrets.1plusua/).

6. Перша національна лінія довіри для попередження суїциду: 73 33.

7. Екстрена психологічна допомога при Кризовому Центрі медикопсихологічної допомоги: (068) 770 37 70, (099) 632 18 18, (093) 609 30 03.

8. «Лiнiя допомоги»: (067) 975 76 76, (066) 975 76 76, (093) 975 76 76.

9. Лінія психологічної допомоги для учасників АТО та членів їх сімей:

0 800 505 085.

10. Служба медико-психологічної допомоги та профілактики гострих кризових станів: (044) 456 17 02, (044) 456 17 25.

11. Національна урядова «гаряча лінія» для постраждалих від домашнього насильства – 15 47.

12. «Гаряча лінія» Уповноваженого Президента України з прав дитини: (044) 255 76 75.

13. Освітній омбудсмен України: (095) 143 87 26 (ez@eo.gov.ua, https://eo.gov.ua/).

14. «Гаряча лінія» психологічної допомоги та протидії насильству

(https://www.unicef.org/ukraine/stories/hot-lines).

15. Національна «гаряча лінія» з питань наркозалежності та

ЗПТ: 0 800 507 727.

16. Анонімні консультації на сайтах teensLIVE (від фахівців клінік, дружніх до молоді), supportME (від фахівців).

17. Уповноважений Президента України з прав дитини (044) 255 76 75.

18. Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів: 0-800-505-501 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів), 527 (безкоштовно з номерів мобільних операторів України пн. – пт. з 10:00 до 21:00, сб. з 10:00 до 18:00).

19. Гаряча лінія Міністерства закордонних справ України для громадян України, які опинилися в надзвичайних ситуаціях за кордоном: (044) 238 16 57.

20. Департамент боротьби зі злочинами, що пов’язані з торгівлею людьми Національної поліції України: (044) 374 37 85 (пн. - сб. з 09:00 до 18:00).

21. Гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції: 0 800 211 444.

22. Гаряча лінія з профілактики суїцидів (https://lifelineukraine.com/).

23. Гаряча лінія професійної підтримки «Стоп паніка» безкоштовний багатоканальний номер: 0800 50 18 92.

24. Платформа «Мені здається» (https://nachasi.com/2021/02/05/platform-itseems-to-me/).

25. Платформа «Розкажи мені» (https://tellme.com.ua/).

26. Канал психологічної підтримки «ПОРУЧ» для підлітків та молоді (https://t.me/poruch_me).

27. В рамках роботи платформи СпівДія та Співдія хаб функціонує напрям безкоштовної психологічної підтримки онлайн і офлайн

(https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r).

28. За підтримки Національної психологічної асоціації психологиволонтери створили центр психологічної підтримки «Як ти?» (безкоштовно, у будь-який час доби) (https://bit.ly/3QLUdwO).

29. Міжнародний Комітет Червоного Хреста (МКЧХ) відкрив гарячу лінію, за якою можна звернутися за підтримкою: 0-800-300-155 (дзвінки безкоштовні).

30. Довідник психологічної підтримки в умовах війни допоможе знайти відповіді на питання: як боротися з перевтомою, панікою, тривогою, апатією; як зберегти близькі стосунки та позбутися почуття провини (https://bit.ly/3OzJm6Z).

31. Телеграм-канал «підтримай дитину» створено з турботою про батьків і дітей(https://t.me/s/pidtrumaidutuny).

32. Онлайн-платформа «Аврора»: консультування постраждалих від насильства, зокрема сексуального, доступу до якісної дистанційної допомоги у будь-якому куточку України та за кордоном, достатньо лише заповнити заявку на сайті «Розірви коло» у розділі «Психотерапевтична допомога»

(https://rozirvykolo.org/mental-support/).

33. Безкоштовна психологічна підтримка для кожного, хто відчуває у цьому потребу: УкрЄдність (https://ukr-ednist.com.ua/).

34. Група психологічної підтримки «Разом» (https://razom.live/).

35. Гаряча лінія кризової допомоги та підтримки від Українського ветеранського фонду (УВФ): +38 (067) 400 46 60 (пн. - нд. з 10:00 до 20:00), сайт Фонду (https://veteranfund.com.ua/).

Корисні посилання щодо допомоги у разі кібербулінгу

  1. Національна «гаряча лінія» для дітей та молоді за номерами: 0 800 500 225 або 116 111.
  2. Поліція (кіберполіція) за номером 102 (повідомити про кібербулінг).
  3. Чат-бот StopSexting (якщо шантажують в Інтернеті і вимагають контент сексуального характеру).
  4. Youtube.com/Stop Sexting Ukraine.
  5. Інтернет-платформа «Бийся як дівчина» (https://www.instagram.com/flg_ua/).
  6. База даних жіночих організацій (http://portal.uwf..ua/).
  7. Організація ЮрФем (доступна та якісна правова допомога в Україні)(http://jurfem.com.ua/en/home-page-2/).
  8. Організація Teenergizer – консультації за принципом «рівний-рівному» або з психологом безкоштовно і конфіденційно (https://teenergizer.org/consultations).
  9. Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті: 15 45 (далі обрати «3»).

Куди потрібно звертатися за допомогою тим, хто перебуває за кордоном

  1. Дитяча гаряча лінія 116 111 (безкоштовно зі стаціонарного та мобільного, анонімно, консультації українською мовою). Лінія працює в країнах: Естонія, Данія, Кіпр, Азербайджан, Іспанія, Словаччина, Словенія, Сербія, Румуні, Португалія, Польща, Молдова, Мальта, Литва, Латвія, Угорщина, Фінляндія, Чехія, Болгарія, Хорватія, Албанія.
  2. Національна гаряча лінія для дітей та молоді, яка працює в Україні, через соціальні мережі (конфіденційно, цілодобово). Інстаграм: childhotline_ua; телеграм: CHL116111; фейсбук: @childhotline.ukraine
  3.  Поліція, за єдиним номером служби екстреної допомоги: 112 (для країн Європейського Союзу: Австрійська Республіка, Королівство Бельгія, Республіка Болгарія, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Грецька Республіка, Королівство Данія, Республіка Естонія, Республіка Ірландія, Королівство Іспанія, Італійська Республіка, Республіка Кіпр, Латвійська Республіка, Литовська Республіка, Велике Герцогство Люксембург, Республіка Мальта, Королівство Нідерландів, Федеративна Республіка Німеччина, Республіка Польща, Португальська Республіка, Румунія, Республіка Словаччина, Республіка Словенія, Республіка Угорщина, Фінляндська Республіка, Французька Республіка, Республіка Хорватія, Чеська Республіка, Королівство Швеція.)

Психолог в школе: принципы работы

За недолгое время работы в школе наблюдаются много смешных (равно как и печальных) "мифов" о психологах, которые, очень мешают.

Попробуем развеять мифы

Миф 1. Если ты консультируешься у психолога - ты псих. Психолог и психиатр - одно и то же.
Правда: психолог отличается от психиатра, как сумасшедший день от сумасшедшего дома.
Врач-психиатр - это специалист в области лечения психических заболеваний (напр. шизофрения). Использует преимущественно медикаментозные методы лечения (лекарства, таблетки).
Психолог - специалист, который консультирует ЗДОРОВЫХ людей в ситуациях затруднения в различных сферах жизни (проблемы в учёбе, семейные отношения, отношения в коллективе, отношения между детьми и родителями, проблемы в общении, выбор жизненного пути, саморазвитие, конфликтные ситуации и многое другое).

Миф 2. К психологу приходят только слабые и глупые люди, которые сами не могут решить свои проблемы.
Правда: К психологу обращается человек, который ощущает потребность изменить своё поведение, свою жизнь в ту или иную сторону и ищет грамотный способ, эффективный путь осуществления этих изменений. Психолог - специалист, который может помочь найти такой путь, свой, уникальный для каждого. Если у вас болит зуб, вы ведь не находите ничего зазорного в том, чтобы обратиться к стоматологу?

Миф 3. Если ты обратился к школьному психологу - об этом станет известно всей школе.
Правда: Основное правило работы психолога, и особенно школьного психолога - конфиденциальность. Это значит, что никто без вашего согласия не узнает, с каким вопросом вы обратились психологу, о содержании вашей с ним беседы, а зачастую даже и о самом факте вашего обращения. Это же касается и результатов психологического тестирования, которое проводится в школе. О ваших конкретных результатах знает только психолог. Классному руководителю предоставляются материалы в обобщённом виде. 

Миф4. Хороший психолог после недолгого общения составляет психологический портрет собеседника.
Правда:Задача психолога – не разобраться в жизни клиента, а помочь ему самому разобраться в своей жизни. Потому у него просто нет такой задачи – как-то обозначить проблему клиента или тип его личности. Такое вешание ярлыков, можно даже сказать, выдает как раз не самого хорошего специалиста. Ведь само по себе отнесение человека к тому или иному типу или определение какого-то уровня мало что дает для решения реальной проблемы.

Миф5. Каждый человек – психолог, только у некоторых есть диплом, а у некоторых нет.
Правда: Если считать разговоры по душам на кухне психологической помощью – то может быть…Психолог, это дипломированный специалист, состоящий в сообществе профессионалов, повышающий свою квалификацию, соблюдающий этический кодекс.

Психолог у школі: принципи роботи

Міф 1. Якщо ти консультуєшся у психолога – ти псих. Психолог і психіатр - те саме.
Правда: психолог відрізняється від психіатра, як божевільний день від божевільні.
Лікар-психіатр – це фахівець у галузі лікування психічних захворювань (напр. шизофренія). Використовує переважно медикаментозні методи лікування (ліки, пігулки).
Психолог – фахівець, який консультує ЗДОРОВИХ людей у ситуаціях утруднення у різних сферах життя (проблеми в навчанні, сімейні відносини, відносини в колективі, відносини між дітьми та батьками, проблеми у спілкуванні, вибір життєвого шляху, саморозвиток, конфліктні ситуації та багато іншого).

Міф 2. До психолога приходять лише слабкі та дурні люди, які самі не можуть вирішити свої проблеми.
Правда: До психолога звертається людина, яка відчуває потребу змінити свою поведінку, своє життя в той чи інший бік та шукає грамотний спосіб, ефективний шлях здійснення цих змін. Психолог – фахівець, який може допомогти знайти такий шлях, свій, унікальний для кожного. Якщо у вас болить зуб, адже ви не знаходите нічого поганого в тому, щоб звернутися до стоматолога?

Міф 3. Якщо ти звернувся до шкільного психолога – про це стане відомо всій школі.
Щоправда: Основне правило роботи психолога, і особливо шкільного психолога – конфіденційність. Це означає, що ніхто без вашої згоди не дізнається, з яким питанням ви звернулися до психолога, про зміст вашої з ним розмови, а найчастіше навіть і про сам факт вашого звернення. Це саме стосується і результатів психологічного тестування, яке проводиться у школі. Про ваші конкретні результати знає лише психолог. Класному керівнику надаються матеріали узагальненому вигляді.

Міф 4. Хороший психолог після недовгого спілкування складає психологічний портрет співрозмовника.
Правда: Завдання психолога - не розібратися в житті клієнта, а допомогти йому самому розібратися у своєму житті. Тому в нього немає такого завдання – якось позначити проблему клієнта чи тип його особистості. Таке вішання ярликів, можна навіть сказати, видає якраз не найкращого фахівця. Адже саме собою віднесення людини до того чи іншого типу чи визначення якогось рівня мало що дає вирішення реальної проблеми.

Міф 5. Кожна людина – психолог, тільки деякі мають диплом, а деякі ні.
Правда: Якщо вважати розмови до душі на кухні психологічною допомогою - то може бути ... Психолог, це дипломований фахівець, який перебуває в співтоваристві професіоналів, підвищує свою кваліфікацію, що дотримується етичного кодексу.

Контактні телефони організацій, які займаються проблемами булінгу в Україні

- Гаряча телефонна лінія щодо булінгу - 116000;

- Національна дитяча лінія - 116111 або 0800500225 (з 12.00 до 16.00);

- Гаряча лінія з питань запобігання насильству -116123 або 0800500335;

- Уповноважений Верховної Ради з прав людини - 0800501720;

- Уповноважений Президента України з прав дитини - 0442557675;

- Центр надання безоплатної правової допомоги - 0800213103;

- Національна поліція - 102